shopping @ subang parade



smlm hr kismas, saya g opis sbb ada keje yg nk kena setel. saya ajak adik saya (kikin) folo g opis sbb lps buat keje kat opis, saya ada nk beli baju kat subang parade yg terletak sebelah aje dgn opis ni. saya mmg plan nk g opis seawal pagi sbb bila dtg cepat, keje siap cepat, blh blk cpt sbb takut jln jem. lgpun kul 5ptg, nk kena g Pudu ambik parents dan dua adik saya (amir+apit). diorg br balik holiday kat singapore.


lps siap basuh+sidai baju, dan kikin siap dgn ns gorengnya, kami bgerak menuju opis. pjalanan agak lancar dan kami tiba 40min kemudian. saya mula membuat keje. niat hati mmg nak selesaikan keje secepat yg boleh dlm masa sesingkat yg mungkin. sbb byk sgt agenda yg nk dibuat:
i)shopping
ii)ambik angah kat puchong - sbb ms on the way nk g opis td, angah call mntk ambik dia kat puchong sbb dia nk tumpang kitorg blk rumah)
iii)ambik parents dan dua adik (amir+apis) kat pudu - sbb diorg br balik holiday kat singapore

akhirnya, jam 12.30 tengahar berjaya menjejakkan kaki ke Subang Parade utk men'shopping'kan diri. yeay!

dlm masa yg sesingkat 1 jam 30 minit itu, dpt la beli 3 helai baju. hehe.

baju 1st yg dibeli- kale hijau

2nd baju - kale purple sbnrnye tp x nmpk mcm purple (maklumlah enset cap ayam)

3rd baju - kale biru tp nape kale mcm sama dgn bj 1st td


kikin yg x de niat mau beli pun terpengaruh beli jugak. mula2 beli 1 baju pastu g atm Bank Islam kat Carrefour (sblh subang parade) utk beli lg 1 baju.

jam 2 ptg, kami keluar dr tmpt parking. wahhhh parking full tuuuu. ramai juga yg baru nk dtg. berebut2 mereka nk ambik petak parking kami.

kami terus menuju ka arah puchong. hmmm....nsb kurang baik smlm. kami sangkut kat dpn sunway. jln jem gilerrrr. x sangka lak jem gile mcm ni. kalau ikutkan hati, nk aje kansel g Puchong tp sian lak kat nana, takut dia nk bwk blk brg dr rmh sewa dia blk rumah.

toleh jam. perut saya dh pedih, menahan lapar. alamak, td sibuk shopping smpi tlupa nk isi perut. bukan pe, td x rs lapar lg. lgpun, ramai sgt org kat sbg parade tu. pjalanan dr sbg ke puchong pun bkn ambik masa yg lama sgt punnnn tp sbb jem teruk ni, buat perut saya rs pedih sbb x mkn. saya mmg ada gastrik dr skola dulu. saya kena mkn on time. saya x blh lapar. kalau lapar, nanti saya pening kepala. tp rasa pedih ni jd bila saya lapar ms bulan x posa je. kalau ms saya posa ramadhan ke, posa sunat ke, xde pun gastrik ni menyerang. Itulah dia kuasa Allah. Subhanallah.

so bila ulu hati dh pedih, perut pun masuk angin, mula la start pening kepala. tmbh pulak time tgh jem, mcm ni.

lampu hijau kat traffict light menyala. saya x dpt nk belok ke kanan sbb ada trailer dan byk kereta dr arah kiri melintang di hadapan, menghalang saya utk belok ke kanan. bila lampu hijau sekali lg menyala, saya cuba meloloskan diri.

tp bwk kete ms jem smlm dgn perut yg gastrik+kepala pening, buat saya jd bad mood :(
bila bad mood perasaan jd x syok laaaaa

2 comments:

13may said...

salam januari...hehhe hehhe :P

ParTy PrinCesS said...

encik may dah balikkkk :)