aku dan beg ajaib :)



hmm hr ni g opis dgn bsemangat. sbb smlm saya cuti, so hr ni ialah 1stday keje dlm dis wik. esok pulak selangor cuti. Hoye! Hoye! saya suka.


hr ni saya drive g opis sbb saya agak mesti ramai org cuti, so jln clear. ramalanku benar belaka. kali ni drive 40min je g opis. x mcm biasa, hampir 1 jam 30min br lah tiba di opis. sbb tu saya selalu naik public transport je. mls nk hadap jem.

sejak saya start keje dulu, saya selalu diaju soalan yg lbh kurang sama je dr mereka. soalan feberet mereka berbunyi begini:

"nape bwk beg skola? nmpk mcm student la awak ni,"

"bwk beg bsr2 ni isi apa?"

"awak g fitness ke?"

"mcm nk lari rumah je bwk beg bsr2 mcm ni"

"awak ni dh keje, blaja la pakai handbag. ubah la imej sket, nmpk mcm budak skola la"


saya dh 1 thn keje...soalan yg sama sentiasa diaju. boring betul nk jwb. awal2 dul
u saya jwb la dgn jujur, skang dh mls. buat dek aje. ye la, saya bkn mcm diorg, g keje naik kete. so blh la nk ber-handbag. mcm saya ni ni nak kena transit 3x - rumah ke stesen LRT: naik bas, pastu naik LRT dr WM ke KJ dan dr stesen LRT KJ ke opis: naik bas. seawal 6.30 pg dh kena kuar rumah utk memulakan langkah mencari rejeki. so x kuasa la saya nk terlenggok-lenggok pakai high heel dgn handbag utk berasak2+berlari2 turun naik tangga kejar bas+LRT. high heel saya bersusun bwh meja kat opis. yg penting saya selesa nk bgerak utk g+balik opis. kaki pun x sakit dan saya x perlu risau tentang kes ragut sbb x pakai handbag. lgpun bila pakai beg mcm ni, senang sket nk menyelit2 dlm LRT atau bas.

kat sini saya bgtau la apa sbnrnye yg selalu saya bwk dlm beg ms g opis. saya selalu bwk air suam dr rumah dan diisi dlm botol air ni. saya bwk 2 botol air- 1 bsr, 1 sederhana sbb x cukup 1 botol je. Bila opismet nmpk saya sentiasa dgn botol air ni, soalan feberet mereka berbunyi begini:


"nape bwk botol air? kan kat pantry ada air?"

"nape kena bwk air dr rumah? kite bkn kat pdg pasir, ssh nk dpt air. kat mana2 pun ada jual air"

sbnrnye byk lg soalan diorg tp mls nk tulis kat sini sbb soalannye lbh kurg sama je. hmmm... saya mmg kuat minum air suam. sbb tu saya mmg bwk ke mana saje saya pergi. mmg la pantry kat opis tu ada sedia air tp kite x tau filter dia tu tkr ke tak. ntah2 dr mula2 pasang dulu smpi skang x prnh btukar.

mmg la kat mana2 ada jual air tp salah kah saya menjaga dan memberi yg terbaik utk diri saya? bknnye saya menyusahkan mereka dan memberatkan beg mereka dgn botol air saya.

yg last pitcha ni, penumpang tetap beg saya utk g opis- payung, pensil case dgn beg animob utk ltk enset. hmmm, apa lg yg saya bwk ye? saya bwk cardigan sbb ms pagi2 dlm putra sejuk sbb ekon kuat. lg satu, saya bwk buku nota dlm beg PP. gambo cardigan dgn buku nota xde lak nk tepek kat sini sbb gambo2 ini diambil ketika saya tgh nk relax2 jap ms kepala serabut dgn keje. boring gak, kan kalau asik fikir psl keje je. so tgn ni pun gatal nk snap sana, snap sinun dan cepat2 buku nota dgn fail2 PP tolak tepi. tu yg x ambik gambo buku nota. cardigan lak ada berlipat dlm beg ms tu.


hmm ekceli apa yg saya nk potpet potpet hr ni haaa...hmm dh lupa pulak..bila tgk gambo ni ada dlm phone, tiba2 je potpet potpet psl beg lak....

No comments: