bercuti di jepun kali pertama - part 2: bermalam di toyoko-inn


                                                  
ok, hari ni kite sambung cerita kat jepun. gambar ni diambil masa dalam perjalanan ke hiratsuka.

kami berhenti kat 7 Eleven untuk beli air dan roti. iyelah, itu aje pun yang dapat beli sebab yang lain tak boleh makan. kat tepi 7 eleven ni ada kawasan padi yang luas mata memandang. masa ambil gambar ni, angin bukan main bestttt dia bertiup.

                                                               kat belakang tu padi jepun

ok, sambung perjalanan. adalah beberapa keping gambar yang diambil masa dalam perjalanan ke sana. beberapa keping je? mana taknya, asal naik kereta aje mata pun automatik nak lelap. ish, ish rugi kan? takpe lah, layan je lah gambar yang sempat diambil.


lebih kurang 4 jam perjalanan dari rumah akak, kami tiba di destinasi. ramai jugak yang sama-sama nak check in masa kami sampai kat hotel. sementara tunggu akak beratur untuk parking, kami jalan-jalan di sekitar hotel. siap terserempak dengan ultraman lagi. kami check in lebih kurang nak dekat pukul 5 petang. 

awak, kite jumpa ultraman! betul waaaakkkkk!!!


masuk-masuk bilik, lepak-lepak jap, pastu mandi. 5.30 dah masuk maghrib, terus solat maghrib. lepas solat maghrib, saya dan MNG pergi melepak kat bilik emak (emak, abah dan akak lepak 1 bilik). borak-borak sambil makan nasi dan lauk yang kami bekal dari rumah. lepas dah kenyang dan terbahak-bahak sebab banyak topik-topik lawak, kami pun turun di sekitar hotel untuk melihat suasana dan kehidupan malam. ceh, ayat poyo.




macam best aje tengok sample makanan yang display ni. nasib baik ada bawak bekal.


  di stesen keretapi

mak aiiiii.....dia punya peta perjalanan


selain boleh naik keretapi, kemudahan bas juga disediakan. cuba tengok tangga bas yang saya dah bulatkan dalam gambar kat bawah ni. nampak tak? haaaa....yang ni saya suka. tangga bas tu akan direndahkan untuk memudahkan warga emas dan OKU ketika naik dan turun dari bas. memang friendly kan bas ni.




kalau dah nama pelancong, harus lah ambik gambar dengan signboard kan. tapi kenapa banyak gambar awak aje, mingming? hehe. dah saya aje yang asik nak enterframe. lagipun camera love me! ahaks. sila muntah.

hotel ni memang lengkap - ada hair dryer, ada peti ais, ada kettle, ada tv flat screen lagi youuu. tapi bila bukak tv, tak tau nak tengok cerita apa sebab tak faham, semua cakap jepun.


lepas tu bilik dia ada bathtub. orang jepun memang suka mandi dalam bathtub. hehe. saya pun suka. satu lagi benda yang saya suka, setiap bilik dia bagi 2 pyjamas. tapi saya lupa nak ambik gambar saya dan MNG pakai pyjamas sebabnya pakai sekejap aje malam tu terus............... [hehe, apa lagi lah kan nak buat kalau dah duduk berdua-duaan dalam bilik yang disamar-samarkan cahaya lampunya. jangan tak pandang-pandang, jangan tak pegang-pegang. uppps, lagu yang digubah sedikit liriknya ini hanya sesuai untuk suami isteri aje ye. ngehngehngeh]


makanya, izinkan saya letak gambar orang lain yang pakai pyjamas hotel ni.

sumber: google images
                                          
bukan tu aje, kat bilik hotel dia ada sediakan produk kecantikan untuk orang-orang pompuan suka macam facial, krim badan. tengok macam mat saleh ni pakai.

sumber: google images

tapi yang lagi buat hotel ni best dan kalau saya pergi jepun lagi, nak check in sekali lagi, hotel ni ada sediakan breakfast!!! iyelah, hotel kat sini bukan macam stail hotel kat malaysia. kalau takde sediakan breakfast tu, macam pelik lah kan. kalau kat sini, tak banyak hotel yang sediakan breakfast. walau pun breakfast dia sediakan tak banyak pilihan macam kat malaysia dan tak semua benda kami boleh makan, alhamdulillah dapat kami alas perut. waktu breakfast dia pun tak lama, kalau tak silap, dari 7.30 sampai 9.30 pagi je.

                                                      
lepas dah breakfast, kemas sikit-sikit lagi barang dan check out untuk ke destinasi seterusnya. jom, ikut akak ambik kereta kat tempat parking. nak tengok, tempat parking kereta untuk guest hotel ni?

akak masukkan kod untuk ambik kereta kat tempat parking 



tuuuuu diaaaa....kereta akak sudah turun lif. disebabkan tanah yang terhad kat jepun ni, parking kereta pun kena lah buat bertingkat.

tadaaaa....kereta akak dah sampai. jommmm....



ok, babai toyoko-inn. ada rejeki nanti, saya datang lagi.                                          



        

1 comment:

anak en lee said...

wahhh...
terbaeekkkkkkkk!!
kete ponnn turun guna lif ok!
besttttttnya!!!
onique!!! aku pon nak gi jeponggg!!!
huuuaaaaaaaaaa...