MC? yabedabedu...



Sejak dua menjak ni saya bekerjaya sungguh…dh bape minggu berturut2 saya keje straight 7 hari seminggu…dek kerana setelkan keje yg mmg tiada penghujungnye…tp wat-tu-du…dlm terpaksa saya menghabiskan wiken di opis….tp hr ni dgn smlm saya dpt MC…sbb urat kaki kanan terseliuh….yabedabedu syoknye….dlm menahan sakit, saya gembira…ye la, bkn senang bos nk approve cuti ketika kerja menimbun di opis dan shipment yg asyik memanjang urgenttttt aje dr customer….Dh nama pun customer, kan…kena la jaga..hmmmm…so bila dh dpt MC ni, ibarat kata pucuk dicita ulam mendatang…yela, kalau asik fikir psl kejeeee pun x syok la kan…mcm xde life aje….saya jua sedar si dia pun mcm dh naik boring dgr cerita-ceriti saya psl keje, customer dan opis….(tp dek kerana buah hati terchenta, dia rela menjadi pendengar yg setia)…thanks, lalink....

So cuti 2 hari ni saya manfaatkan betul2 dgn xtvt yg sgt berfaedah spt create blog (blog ni adalah hasil percutian saya di rumah ketika MC dan thanks Kikin kerna sudi meluangkan masa utk blog ini),qada’ tido, lepak2 kat rumah dgn my siblings (skang kan cutis kola)…hmm…mesti kalian tertanya2 bagaimanakah saya blh mengalami kecederaan di kaki ini? Hehehe….ms tu saya kat stesen putra LRT…ms kat stesen putra tu, dh nmpk bas yg akan membawa saya ke destinasi yg dituju….apa lg, cepat2 memulakan acara lari berhalangan perseorangan itu... ye la, nk tunggu bas 1 lg, kena tunggu lg 30 minit…maklumlah org bisnes minded mcm saya ni mmg sgt mementingkan masa…hehehe….(poyo je)…hmm disebabkan insiden itulah saya mendapat cuti rehat 2 hari….beshnye…dh la cuti kamis+jumaat…dpt smbg sabtu dgn ahad…

Tp dh dpt jangkakan keje yg menanti saya di hr isnin kelak…bos pun dh inform suh g miting kat Melaka hr selasa ni…hr ahad ni pulak kene g jumpe customer kat hotel area KLCC tu…x yah la sebutkan nama hotel tu….nape la hr ahad? Nape la dia x courier aje document tu kat opis…tahukah beliau yg hr ahad adalah hariku bersama keluarga atau hr datingku setelah lama tiada istilah hujung minggu dlm diari harianku…kacau je…lgpun sbnrnye malas nk jumpe customer…tiba2 jd pemalu…ahaks…

td riri call saya, dia tanya en G ada call tak? En G tanya psl shipment dia la….hmmm jgn dia mengacau wiken ku dgn panggilan hangit beliau sudah la…Mcm las wik, rakan beliau membuat panggilan hangit pdku tepat jam 12 mlm…geram sungguh hati ini…

Ngamuk2+marah bertanyakan shipment beliau….sdgkan dia sepatutnye liaise dgn agen lain…bila dh las2 minit mcm ni baru la nk salahkan kampeni aku (eh, silap bkn kampeni aku…tp kampeni majikan aku)…nyampah…hmmm…dah nama pun keje, kan…mcm2 la…tp ni semua experience utk seorang aku yg baru setahun jagung dlm industri ni…

Hr ni saya sekali lg hepi sbb aku dpt surat panggilan temuduga di sebuah badan berkanun kerajaan…semoga ada rejekiku di situ seandai di situ tempat yg tbaik utkku dan ms depanku….
Tungguuuuu….oppsss takleh citer lebey2..takut ada org opis yg baca entry ni pecah rahsia kat boss lak...

3 comments:

Sy said...

my sis da giler blogging la plak =p

ParTy PrinCesS said...

hehe...x mo wish welcome 2 da club kat gua ke, sis?

13may said...

thanks for visiting my blog :)