cherita incik client lg



smlm aku bgn g keje lmbt dr biasa...ye la, selalu 6.30 dh kuar rumah tp pg smlm aku bgn 6.30...nape? kan aku nk jumpe incik client yg janji nk jumpe aku hr ahad tu...so aku bingkas bgn, solat subuh+bersiap2....aku kuar rumah kul 7.45 sbb janji dgn incik client jam 8.30...aku plan naik LRT, sekejap je blh smpi...

sesungguhnya kita hanya mampu merancang, Allah jualah yg menentukannya....perjalanan LRT tidak begitu lancar spt yg aku rancangkan...jadual LRT hr ini tergendala sedikit sbb ada tren yg rosak...maka tren bergerak agak lmbt dr biasa. walaupun aku naik di stesen yg terawal tetapi perut tren sarat dgn muatan, Q pun makin pjg. tren yg ke-3 sampai, br la ku dpt meloloskan diri ke dlm tren. niat di hati nk dpt seat tetapi....

perjalanan memakan ms hanya lbh kurang 15 minit ke tmpt yg aku janjikan dgn incik client. beliau berada di hotel itu kerana dia ada event kat situ. setibanya aku di lobi, aku pun call la incik client ni tp dia x pick up phone. meB dia tgh bekfes, kata hati kecilku. aku pun menunggu di sofa lobi dgn penuh sabar.


8.30am- senyum2 menunggu...

aku call dia lg tp tiada jawapan. aku mengirim SMS kpd beliau tetapi tiada balasan. alih2, dah 1 jam aku menanti. ni x blh jd ni. aku nekad naik ke tgkt 2, tmpt event itu berlangsung. ye la, dia ingat aku ni xde keje lain ke? byk lg keje aku kat opis tu.


aku dh x senang duduk kat sofa ni....jap bangun, jap duduk...


berikut adalah konversasi sesampainya aku di meja pendaftaran event incik client.

"assalamualaikum, cik. blh saya jumpe dgn encik *a*d* (aku menyebut nama incik client),"

"maaflah cik. bkn x nk tolong tp prog dh start, ssh nk cari. kat dlm tu ada lbh kurang 400 org" kata cik pendaftaran.

"nape? urgent ke?" sampuk cik pendaftaran II.

"hak ah, urgennnntttt sgt. saya nk ambik doc pd dia,"

"diorg break kul 10.30-11. u tunggu la kalau nk tunggu," kata cik pendaftaran.

aku melirik jam. lg 1 jam mau tunggu. mau bikin apa di sini?

"ni dh lmbt sgt u dtg ni, prog pun dh start," tiba2 aku di-sound Incik Penganjur.

"sori, i bukan peserta," aku buat muka kerek sket. ye la, tiba2 je nk sound aku mcm tu.

"dia guest, dia nk jumpe org kat dlm," cik pendaftaran II membelaku.

dipendekkan cerita, aku berjaya memanggil incik client keluar dr ballroom itu setelah aku berlegar2 di meja pendaftran berulang kali smbl membuat muka x puas ati.

"sori la cik, buat cik tunggu lama"

"hmm sori je ke" aku cuba utk jd sarcastic. ye la, kalau time tu time diorg urgent, bkn main lg diorg menyalak2 kat aku. suh cepat. tp kali ni beliau yg hegeh2. beliau perlu tahu aku bisnes minded woman. setiap masa adalah uwang. hehe.janji jumpe 8.30, tp dpt jumpe 10.30.

2jam tunggu dah ni....hangin2...

"sori sgt tau,"

"hmm, nape incik x ckp prog incik start 8.30? kalau x, kul 8 lg saya dh dtg." sambil memasukkan dokumen dlm beg.

"saya pun x tau prog start kul bape," beliau memberi alasan.

hmmm...boring2 pagi2 lg sudah buat rusak mood gua....schedule gua pun dh lari daaa....

pastu aku terus g opis...hmm alhamdulillah, komuter as schedule...lega, komuter pun lengang...tiada kesesakan....semoga hari2ku jgn terus bluessss....



No comments: