syoknya syoknya ada mat kool



situasi : dpn lif
waktu : tengahari

ting-tong! pintu lif terbuka. saya, Farouq, Shah, Wan melangkah masuk ke perut lif. dan diikuti dgn Tuan Assistant GM kampeni kami.

"u all mkn kat mana?" tanya Tuan AGM ketika di dlm lif.

"mkn kat bwh je kot" jwb Wan.

"ala, biasa la Tuan. makan tmpt murah2 je" sampuk Shah pula.

"x pe la, hr ni i belanje u all" kata Tuan AGM sambil menghulurkan sekeping not 50.

"eh, serius ke ni" tanya Farouq pula.

"ye la. ambik la tp i x join u all la."

Farouq menyambut not 50 dr Tuan AGM. Semua tersenyum2 tersipu2.

"segan la pulak, tuan" saya bersuara.

"nape? patut u kena belanje diorg ke?" tanya Tuan AGM pd PP.

"eh, x de la. diorg ni tgh nk lat talilat tamplong sape yg kena belanje saya hr ni" jwb saya sambil membuat gaya lat talilat tali tamplong. semua tergelak. pintu lif terbuka apabila smpi ke tgkt G. kami keluar dan Tuan AGM meneruskan ke tgkt parking kat B3.

waaaahhhh. ini rejeki ni. syoknya syoknya ada mat kool! (nama Tuan AGM opis saya bukanlah mat kool ye!). alhamdulillah. so terus kansel plan nk g mkn kat tmpt murah2. ye la, dh dpt rm50, kitorg terus g subang parade kat sblh opis kitorg ni. Wan ckp dia nk mkn yg perkhidmatannya cepat sbb dia kena msk opis awal. dia ada keje nk kena setel cepat. so kitorg decide mkn pizza je la.

kpd Tuan AGM, ni ada pantun spontan dr PP.

"terima kasih daun keladi,
lenkali nk naik lif dgn Tuan lg ms g mkn t'hari,
untung2 Tuan belanje lg,
sep sket bajet kami hihihi"

maaf la sbb rima utk pantun di atas agak lari. saya doakan semoga Tuan AGM murah rejeki ya.

ptg td ms nk blk keje, saje singgah cuci mata kat sbg parade...sbb skang ni time lunch dh x smpt nk cuci mata tgk baju2, kasut, beg kat subang parade. sjk siah dh benti ni, rakan se-lunch saya terdiri drpd 3 org kaum adam. lps mkn2, x smpt nk cuci mata mcm dgn siah dulu.

ok, berbalik pd citer awal2 td. saya g la tgk2 baju kat situ. hmmmm, dh jumpe yg bkenan laaa. nk bli terus mcm x smpt sbb plan nk balik cpt so mls nk fitting. kalau x fitting, nanti x ngam dgn badan x syok lak,kan. mmg la org ckp saya ni bdn kecik, senang nk cari baju. ekceli ssh gak nk cari baju saya sbb x semua baju cantik dan ngam dgn tubuh saya yg bersaiz xs ni.

x syok la cuci mata sorg2. kena la ada org temankan, baru syok sket. okesss, dh tau dh apa yg nk dimasukkan dlm list utk shopping. ms ni la perasaan tamak mula menguasai diri. rs mcm nk beli itu, nk beli ini....nk beli maaaaacam macam. hmmm, harap dpt bonus extra. so boleh la saya shopping extra :) kalau xde, dpt bonus soya-bean je laaa (jenama yg boleh didapati di pasaraya berhampiran anda)

ms lps lunch td, Farouq tanya saya.

"kalau dpt bonus, mingming nk buat apa?"

"mestilah sopingggg" jwb saya teruja. dlm kepala, ligat mencongak tarikh yg sesuai utk melakukan xtvt soping ini.

yeay! x sbrnye nk soping....tp sape yg teman saya soping tu mestilah memiliki kesabaran yg tinggi. sbb kdg2 susah nk dpt brg yg kena dgn taste saya. so kaki tu mmg mcm nk tcabut la ke hulu ke hilir teman saya soping :)

bila mau soping daaaa

No comments: