ke melaka with makcik boss


hmm....seminggu dua ni sungguh bizi-bodi...last wiken adalah minggu last seminar kat sffla...siap ada exam lg b4 hbs seminar tu...ms session tour port tu, pihak penganjur bwk kitorg 1 bas g northport...terkenang pulak visit ms zmn blaja2 dolu...saya x la teruja sgt sbb ni bkn 1st time msk port (sungguh eksyen ye) so saya sekadar memeriahkan rakan2 peserta yg lain, yg blm prnh masuk port...cuma yg menarik perhatian saya ms tu ialah majlis berkhatan anak2 staf northport. smpt jugak saya merakam gambar anak2 ini mandi dgn pancuran bomba. hehe. comel sungguh...



pastu rutin harian semakin membizi di opis....hr rabu g miting kat melaka...janji dgn bos nk gerak dr opis g melaka jam 7.30pg....jam 7.20pg saya dh siap parking RoadRunner. kelibat makcik-boss belum kelihatan. sejurus itu saya mendail no tepon makcik-boss.

"kite g melaka naik keta i je la. nanti i dh smpi opis, i call u" kata makcik-boss.

"okess"

saya tersenyum. yeay! naik kete makcik boss. sesungguhnya saya mmg malas nk drive g melaka. jimat sket mileage RoadRunner. dh hampir 4 bulan usia Road Runner tp mileage belum pun mencecah 5000km. lgpun x kan la makcik boss nak naik RoadRunner milik saya itu. mestilah xde standed bg dia.

tepat jam 8.30pg, tertera nama makcik-boss di hanset.

"i tunggu kat cimbeng ye. u turun bwk skali year-planning atas meja i tu" suara makcik-boss di hujung talian.

saya pun menuju ke bawah. kelibat makcik-boss di tepi Camry kale hitam.

saya masuk ke dlm Camry, ada driver di hadapan. fuyyoooo, g melaka pakai driver :) sungguh laju pak-driver membawa camry. wahhhh rasa mcm vip pulak sbb semua kete ketepi memberi laluan kpd camry yg dipandu pak-driver ms kat hi-way (sbb miting start kul 10pg).
makcik-boss di sblh tgh jwb panggilan hangit



jam 9.30pg kami sampai ke bumi hang tuah itu.

hmm, saya sdri dh lama x g melaka. seingat saya, last g melaka ms part6 diploma dulu dgn sha, lin, niza. 9.45 kami tiba di tempat kejadian-opis encik client. opismet yg lain tkejut dgn kepantasan kami tiba di tmpt kejadian.

terbang ke? mereka bertanya.

mestilah terbanggg :)

pintu depan opis encik client-benti utk amek pass

selesai miting, makcik-boss ajak team encik client lunch. semua sepakat nk lunch kat shah's beach resort.

saya cepat2 chop seat yg ngadap swimming pool kat resort ni. sementara tunggu makanan disiapkan oleh encik chef, saya ambik gambar pemandangan dulu. cantik la resort ni. mcm best je cuti2 kat sini.


selesai mkn t'hri, makcik-boss mau ke pekan...nk bli sesuatu katanya...cuaca agak panas ketika itu. spnjg pjalanan ke pekan, perhatian saya tertarik pd laut yg telah ditambak. sedih pulak tiba2. nape perlu ditambak laut ini? utk pembangunan? melaka dh x cukup tanah ke? sekadar ingin tahu tp persoalan ini hanya bersuara dlm hati.

laut yg tlh ditambak

tiba di pekan melaka, saya nmpk ada org ambik gambar kat kincir air. hehe. teringat pulak dolu2 kala. saya pun prnh ambik gmbr kat sini.


kat kapal ni pun saya ambik gmbr gak. senyum sdri.



dr jauh td saya dh nmpk eye-on-malaysia ni (yg tlh dipindahkan dr titiwangsa ke melaka). makcik boss bertanya2 kemanakah arah letaknya benda alah tu. akhirnya dlm pjalanan meninggalkan pekan melaka ini (lps makcik boss bli lauk sotong kat sebuah kedai), kami jumpa Eye-on-malaysia secara dekat.


Camry yg dipandu pak-driver bergerak laju meninggalkan bumi hang tuah ini. saya lirik jam di tangan. Jam 3.30ptg waktu tempatan. mata seakan terbuai2. maklumlah perut pun dh kenyang, kan. pemandangan di luar tidak lg menarik perhatian. saya toleh makcik-boss di sblh, makcik boss sudah zzzz. saya tak dpt lg nk tahan mata. saya pun zzzz laaa...

tu je la citer yg blh saya apdet utk last wik...xde xtvt2 lain yg menarik utk saya apdet sbb bz sungguh...lg la dis wik keje 3 hari je (pastu cuti dr hr kamis smpi isnin- 5 hari tuuuuu....yabedabedu!!)

No comments: