lawatan sambil belajar ke petrosains


Sabtu, Kuala Lumpur-
hehehe...lawatan sambil belajar ni bukanlah dirancang dr awal. sbnrnye saya saje nk kuar jalan2 cari makan dgn MNG tp mengenangkan tiada siapa ada di rumah kecuali amir, maka saya pun bawalah amir utk turut sertai saya bertemu MNG di KLCC. saya dan amir tiba di KLCC jam 11pg. untuk mengelakkan amir berasa bosan sbb ikut saya gi perjumpaan mingguan (perjumpaan mingguan konon...ckp je la gi dating hehehe) bersama MNG, saya dan MNG mengajak amir utk menonton filem upin&ipin tetapi tiket semua sold out utk hari tersebut. kalau ada pun, hanya pukul 9.20 mlm. hmmm, tiada rejeki utk nonton. mcm x percaya je, dah masuk 2nd week pun still full house. tahniah kpd team upin&ipin. MNG ajak saya dan amir utk alas perut dahulu sekaligus mkn tengahari mengenangkan waktu mkn tengahari hampir tiba. byk perkara yg kami bualkan ketika makan. amir memancing saya utk ke Petrosains sebagai ganti kerana x dpt tiket upin&ipin.

"amir nk tgk upin ipin", perasaan hampa jelas terpancar di wajah amir.

"tiket habislah, mir...x kan kite nk tgk mlm kotttt. nanti nk blk kul bape?"

"nanti kite gi tgk lain kali ye" pujuk MNG.

"kalau mcm tu, jom la kite gi petrosains" pancing amir.

"kite kan dh pernah gi dulu. buat apa nk gi lagi?" tanya saya.

"ala...jom laaaa. amir suka gi petrosains," pujuk amir lagi.

"meh nak soal sifir dulu...kalau pass, baru blh gi" kata saya dan sesi soal jwb sifir pun bermula. akhirnya saya dan MNG bersetuju utk bawa amir ke Petrosains walaupun kami bertiga dah pernah pergi pun dulu. sbnrnye saya yg cpt cair hati bila amir pujuk utk pergi ke petrosains sambil dia buat muka kesian. Maka bermulalah lawatan sambil belajar ke Petrosains yg disertai oleh seorg Guru Besar, guru maktab dan seorg murid. Kami ke kaunter tiket utk membeli tiket.


lakaran ahli rombongan ketika membeli tiket


Walaupun dh pernah pergi sblm ni, tapi kami masih teruja. seronok pergi kali ni sbb x ramai org berbanding kali pertama kami pergi beberapa tahun lps, di awal pembukaannya dahulu. so kami boleh menggunakan semua equipment kat sini dengan bahagianya seperti dunia ini ana yg punya. tapi yg paling saya seronok, adalah melihat my little brother, amir gembira sepanjang berada di sini.


wajah2 sbnr ahli rombongan...gambar yg kat atas td td lakaran je :)



kite layan gambar je lah ye...antara xtvt kami di sini...malas nk taip...hihihi


amir nk jd bob the builder :)


guru maktab@guru praktikal pun x lpskan peluang


guru besar pun sama...mau try gak :)


MNG tgh sibuk melayan amir


Go-Kart Simulator ni mmg syok. MNG dan saya try Go-Kart Simulator ni tp kesian kat Amir x dpt nak try sbb dia belum cukup tinggi.. so dia try F1 yg statik ni je la...


lps tu kitorg naik gelongsor-terowong apa ntah nama dia ni..kononnye mcm tu la minyak diproses masuk dlm terowong ni...laju dan sgt tinggi tp bestttt...


nmpk tak amir kat dlm skrin tu...dia tgh jd keeper tu...lupa pulak nk buat video ms ni...


byk lagi gambar kami sepanjang hampir 5 jam di sini tp x larat lak nk tepek kat sini... so sebelum balik, kena la ambik gambar kat arifoto sbg tanda kenangan kami menjejakkan kaki ke sini...


amir dgn pose ala-ala macho...

dgn pose dia yg selalu...peace!


saya dan MNG....(saya yg sibuk nk enterframe)



walaupun agak penat berjalan di dlm petrosains itu, tapi kami semua seronok dan rs puas sbb ada benda baru yg pihak petrosains tambah...dan pai pai petrosains...masa utk pulang...






sorilah, mcm mls pulak nk taip sejak lama x apdet ni...layan gambar je pun ok gak kan....

ok da-daaaa :)

No comments: