belon panas, bawalah daku pergiiii


hr jumaat lps, saya, ummi dan a
mir ke Putrajaya utk menyaksikan fiesta belon panas 2009. kami mmg bercadang utk ke lokasi seawal pagi tp bonda perlu ke sekolah dan saya ke Pusat Servis Proton. kami tiba di lokasi jam 10.30 pg dan malangnya tiket utk menaiki belon panas telah habis dijual utk hr tersebut (walau utk sesi ptg). huhu. melepas. kami pun meronda2 booth yg ada di situ.

makanya bg mengubat hati yg x dpt naik belon, ummi mengajak kami menaiki cruise yg menawarkan diskaun separuh harga bersempena fiesta belon panas ini. hmmm...menarik gak tu. lgpun kitorg pun x pernah naik cruise ni sebelum ni.

dh dpt tiket, jom la...cruise tgh tunggu tuuuu



perjalanan menaiki cruise ni mengambil masa kira2 20 hingga 30 minit. ketika cruise mula bergerak, encik jurucakap menrangkan serba sedikit tentang putrajaya dan bangunan2 yg kelihatan di kiri kanan tasik.

ummi


amir

bahagian dalam cruise


encik jurucakap sedang memberi serba sedikit penerangan


antara pemandangan dr dalam cruise (sekadar tepek beberapa gambar)


ms tgh ambik gambar ni tiba2 teringat citer (apa ntah tajuk dia) lakonan rosyam noor dgn rita rudaini...ada babak naik cruise ni laaaa....hehe



lps dh pusing2 tasik naik cruise, kami singgah pasar tani yg terletak bersebelahan tempak letak kereta kami ini.

hmmm... x dapek naik belon panas, naik cruise pun jd lah ye...

pg smlm (ahad) kami ke Putrajaya sekali lg dgn harapan utk mencuba mendapatkan tiket belon panas lg. tp kali ini kami turut disertai oleh ayahanda. seawal pagi kami telah bergerak menuju ke destinasi. apabila tiba di sana, kami dimaklumkan peluang hari ini adalah terhad kpd anak2 yatim sahaja dr sekitar kawasan lembah klang. huhu. setiap belon hanya boleh muat 4 org je.

tiada rezeki kami sekali lg. kami tidak dpt dtg ke sin
i smlm (sabtu) sbb kami ke Ipoh menghadiri majlis perkahwinan sepupu saya (gambar kawen sepupu PP ini akan di apdet kemudian ye).

so layan gambar je lah gamaknya ye...



bila tgk belon panas ni, teringat citer omputih dulu2. mcm syok je kan kalau dpt naik belon panas ni.belon panas....bawalah daku pergiiiii

sempat bergambar kenangan


harap2 tahun depan, ada lg fiesta ni ye....

No comments: