majlis sanding saya

saya nak sambung balik cerita berkenaan hari bersejarah saya. majlis sanding, saya adakan pada hari yang sama kami bernikah. bagi kami, cara ini dapat memudahkan pergerakan semua orang dan pengangkutan terutama keluarga dan sanak saudara. maaflah sebab terlalu lama peram entri cerita kahwin ni.

usai acara bernikah di surau dan posing-posing tangkap gambar, kami bersiap untuk majlis sanding. ketibaan pengantin adalah pada pukul 2 petang. dari rumah, kami dibawa ke dewan sekolah dengan menaiki kereta. pada mulanya, kami nak jalan kaki aje tapi ummi dan sanak saudara melarang. nama pun raja sehari,kan.

sebaik sahaja kami tiba di perkarangan sekolah, emcee pun mengumumkan ketibaan pengantin dan disambut dengan alunan gamelan. walaupun hanya menggunakan cd sahaja, tapi kemeriahannya tetap ada. jadi, jika kamu agak ragu ragu menggunakan cd, jangan gusar. teruskan sahaja idea itu. tapi kalau ada duit lebih, tak salah nak upah pemain gamelan. seronok rasanya apabila gamelan bergema. masa tu, teringat masa konvo kat uitm. hihi.

selepas gamelan dialunkan, kompang dimainkan. kami juga tiada pemain kompang. sekali lagi, hanya menggunakan cd. simple aje majlis saya,kan? tapi saya berterima kasih kepada ofis MNG sebab memberi izin kami menggunakan p.a sistem. memang superb la dia punya bunyi. dapat la jimat duit sikit. best best. bukankah itu juga rezeki?

saya terlupa nak ingatkan pada crew jeng jeng Club saya, untuk bukakan lampu di pelamin.


MNG bisik kat edy untuk on suis lampu. ok, lampu dah bukak. baru cunnnn. cuba tengok edy, khusyuk mengaminkan doa. bagus bagus.hehe



tengok la orang tangkap gambar saya. terasa macam artis sekejap youuuu. kasi chance la, sekali seumur hidup.



selesai baca doa, kami turun ke meja beradab. untuk apa lagi.....makan laaaaa. terima kasih kepada sri payung catering sebab ramai hadirin yang memuji makanan yang dihidangkan. ramai juga yang tambah dua kali. memang sedap! alhamdulillah, semua orang kenyang perut suka hati. sekali lagi, terima kasih kak ros. dari blog diah la saya mengenali kak ros. tak rugi tau mengambil khidmat kak ros sebab kak ros ni baik dan peramah orangnya. makanan sedap, harga pulak berbaloi!





selepas makan, kami kembali naik ke pelamin untuk sesi bergambar bersama peminat.
ummi, ayah dan adik-adik
bersama ummi, ayah dan mertua
lepas tangkap gambar, sesi potong kek. ketika itu berkumandanglah lagu Search, Gadisku. yang bestnya katering kak ros ni, bagi kek 3 tingkat percuma tau. sedap pulak tu. kan dah cakap tadi, memang berbaloi, kan?

hmmm...dalam gambar ni macam ada jambul pulak kat kepala saya tu. sabar je la.


 lepas dah potong kek, peminat berebut-rebut nak tangkap gambar lagi. naik semula ke pelamin. pelamin dah dihias cantik-cantik, takkan nak posing sekejap aje kan? 



bersama family edy [ printer kad kahwin + fotografer photoshoot outdoor kami]


punyalah banyak kali tangkap gambar kat pelamin, tapi tak perasan pun yang kami telah salah letak benda yang sepatutnya. benda yang patut letak di riba, kami letak di kaki. hahahaha. tak ada orang tegur pulak tu. kami perasan pun bila tengok gambar-gambar yang diambil. kwang kwang kwang. 
biarlah...majlis dah selesai dengan jayanya. semua dah selamat. saya nak selit sikit cerita baju sanding saya. 2 hari sebelum ambil baju di butik kak andam, saya terlihat baju yang disarungkan pada patung. kak andam kata, itu baju baru. kak andam offer untuk saya pakai di majlis sanding saya. saya pun mencuba. waaahhhh memang ngam la dengan badan saya. teus cakap dengan kak andam, choppppp! saya nak pakai yang ni lah. hahaha. kak andam kata, no problem. wahhhh. sukahati aje last minit tukar warna tema sebab tema saya warna purple. takpe lah, kira pink pink purple gitu.


jom, kite layan gambar aje lah.

sekitar sudut buku tetamu. plus tempat letak hadiah. 


tengah pilih pen kale-kale





sekitar khemah

 

crew jeng jeng club menjalankan tugas
Uncle anang dan isteri. [uncle anang ni masa saya kecit-kecit dulu, suka bawak saya round PD naik motor]

cikgu su - cikgu masa saya kecit-kecit dulu darjah 1
pakcik nasir, bestfriend ayah

ok, sebelum balik jangan lupa ambil bahulu gulung sebagai buah tangan tau. buah tangan ni saya order pada kak rozi sekitar lembah klang, kak rozi akan hantarkan terus ke tempat kejadian. ramai yang puji cakap bahulu gulung ni sedap. mula-mula ramai orang ingat tuala. hehe.




oh, tak larat nak tepek gambar lagi. terima kasih kepada kalian yang sudi hadir majlis perkahwinan kami hari tu. kepada yang tidak dapat hadir, terima kasih juga di atas utusan doa. terima kasih juga kepada vendor-vendor majlis saya kerana turut menjayakan majlis saya iaitu:

baju, mekap, pelamin - kak rose
katering - kak ros
bahulu gulung - kak rozy
kad kahwin, banner, bunting - edy
p.a sistem - ofis MNG

eh, enterframe sorang-sorang pulak.



terima kasih sekali lagi dari saya dan suami!

nampaknya masa mencemburui kita tetapi sebelum saya mengundur diri, izinkan saya akhiri dengan serangkap pantun; [cheeewahhh gaya macam budak sekolah lawan debat pulak]

"cahaya di laman persis mentari
sinarnya terang sohor jambangan
hadirnya tuan majlis berseri
mana yang kurang mohon maafkan"

sumber: hasil carian google


*pantun ni saya letak di tempat buku tetamu.

No comments: