mungkinkah terjadi

saya terima panggilan dari MNG pagi td.

"syg, abg dh bincang dgn mak abg tp mak tanya kat abg, dh finalise ke nk kawen dgn siapa?"

"nape mak tanya mcm tu? bunyi mcm dia ada calon lain utk abg je"

"syg ni suka fikir bukan2 tau. abg jwb dgn mak, dah finalise dah pastu mak tanya dh bape lama abg kenal dgn syg? abg jwb kat mak, dah 7 tahun. then, mak diam je"

(perbualan seterusnya tak penting).


sebenarnya lps balik dr jumpa bonda MNG lg saya sudah berasa agak gusar dan tertanya2 apakah pandangan bonda MNG terhadap hubungan kami kerana bonda MNG seakan tidak memberi apa2 reaksi. malah, saya menulis entri sebelum ini pun hanyalah sekadar nak sedap kan hati sendiri dan cuba berfikiran positif. sebab MNG asyik kata, saya suka fikir yg bukan2 dan kerapkali MNG meyakinkan saya yg bondanya OK aje.

mungkinkah perkahwinan ini akan terjadi?

Oh Tuhan, kau berikanlah apa yg terbaik utk kami. sesungguhnya Kau Maha Mengetahui.
Jika dia jodoh untukku, maka Kau permudahkanlah urusan kami menjadi pasangan yg sah dan diredhaiMU, Ya Allah.


~petang yg suram~

No comments: