Kerjalah la la la - slmt hari pekerja


hari ni hari pekerja...selamat hari pekerja kepada semua yg berkerja....ok, mari kita terus tingkatkan prestasi..hehehe....


tahun ini adalah tahun kedua saya menyambut hari pekerja.ye la, tahun sebelumnya saya masih bergelar siswi. nmpknye hari ni genaplah sebulan saya bekerja di tempat baru. so far, alhamdulillah. ala, kisah politik dalaman di tempat kerja tu biasalah kan. saya pun bukan jenis ambik pot sgt benda2 mcm ni. saya layan je semua org dan sentiasa akan cuba berbaik sangka dgn semua org. Bila ada perasaan buruk sangka menerjah, saya akan cuba buang jauh2 lgpun apa untungnya kalau ada perasaan buruk sangka pd org,kan?

oh ya, sejak dh keje ni...dh x dpt nak mkn t/hari sama amir. sebulan yg lalu, amir mesti rs gembira bila dia balik sekolah tengahari ada org yg menyambutnya di pintu, menyediakan mkn t/hari, mkn2 bsama2 sambil bertukar2 cerita amir di sekolah.

seketika saya teringat perbualan amir dgn saya sebulan yg lalu.

"amir suka la along x keje"

"nape?"

"kalau amir balik sekolah, ada org kat rumah. x de la amir rasa sunyi sgt"

alahai amir, kesunyian rupanya. ya, saya faham perasaan anak kecil seusia 9 tahun ini.

amir suka dgr koleksi lagu2 allahyarham sudirman. kalau naik kete dgn amir, mmg x de can la nk dgr lagu lain. dia mesti nk dgr cd sudirman.

"along, penganggur tu apa?" tanya amir ketika lagu 'penganggur' berkumandang sambil amir juga turut menyanyi lagu tersebut.

"penganggur tu org yg x keje"

"ooohhhh mcm along la.lagu ni sesuai utk along. along kan x keje, along la penganggur"

amir, along bukan nk biarkan amir kesunyian. along pergi mencari rezeki utk keluarga kita. cheeeewahhhh. syahdu pulak. terharu tak? hehehe

amir, kuku along dh panjang laaa....boleh amir potongkan kuku along?

ummi hanya menggeleng aje bila setiap kali melihat amir memotongkan kuku saya. amir potong kuku cantik. saya suka. ehem ehem,...siapa yg along, siapa yg bongsu ni?