i'm back


akhirnya saya apdet la ye...

sbnrnye sejak kebelakangan ni, saya mmg agak sibuk smpi x smpt nk apdet kat sini. untuk pengetahuan kalian, saya sudah mula bekerja sejak 1 April yg lalu di sebuah sykt yg terletak di bandar baru bangi.


bz buat medical check up la, bz borong baju+tudung la, bz servis kete la, bzbody la, busy itu, busy ini, mcm2 la (mcm gambar kat atas tu). hehe.

so far, alhamdulillah. Terima Kasih, Ya Tuhan atas rahmatMU. saya gembira bekerja di tempat baru ini. Secara umumnya, skop kerja sekarang ini adalah lebih kurang sama je dgn kerja saya sblm ni. Kalau dulu GLC, skang pun GLC. Dari segi jarak tempat kerja, sama je. Jarak dr rumah ke opis di SJ adalah 70km (2 way), dan kini jarak dr rumah ke opis di BBB juga 70km (2 way).

apa yg berbeza adalah, hati saya lebih bahagia. nk tau sebab apa?

1) jumlah amaun tol yg perlu dibyr sebulan adalah kurang sgt2 dari jumlah amaun tol ke opis lama

2)jalan x jem (kalau jem pun, suam2 kuku aje atau sbb ada eksiden) sbb ramai org menghala ke KL, dan x sama haluan dgn saya

3)oleh kerana jln x jem, masa perjalanan yg diambil cuma 35 minit dan kalau jem suam2 kuku, masa yg diambil adalah 45 minit - 1 jam.Berbanding dulu, masa perjalanan adalah 1 jam - 1 jam 3o minit. Mksdnye, kehidupan kini lebih berharga sbb waktu maghrib saya dpt habiskan di rumah. balik dr opis jam 5.30 tp 6.15ptg saya dh blh sampai rumah. Kalau dulu, time maghrib tu saya tgh bersesak2 lg kat jlnraya.

4)parking free. dulu kena byr rm3 per entry.

4) of kos la sbb gaji dia pun lebih masyukkkk kannnn :) nanti mesti ramai mintak belanje ni. huhuhu

so far keje ok, encik bos pun ok...saya suka cara encik bos saya ni. yg saya perhatikan, encik bos ni mempunyai cara yg tersendiri utk approach anak2 buah dia atau nk tegur kesilapan anak buah dia. encik bos membuatkan seseorg itu berasa selesa utk berbincang. di kala ini, saya teringatkan salah sorg encik bos di opis lama yg very gentleman and humble. apa khabar agaknye encik bos di sana? hehe...

hmm...schedule saya sgt full. mmg x smpt nk apdet. bila mood tgh rajin, kena ambik nombor pulak. maklumlah kat rumah ni, kena berebut2 dgn adik2 nk online. sbg seorg kaklong yg berhati suci , mesti lah mengalah pd adik2. cheeeewahhhh. bila xde org beratur nk guna, malas pulak nk ngadap PC.

kesimpulannya, saya rs seronok dgn kehidupan sekarang. alhamdulillah. semoga hari esok lebih baik dr hari ini. Rezeki Allah dtg dari pelbagai bentuk, sumber dan juga tidak disangka2. Kita cuma perlu yakin dan mempercayainya sahaja. Terima Kasih, Ya Allah.

No comments: